Tankarna    Bilderna    Musiken

Musiken


Hur skulle jag klara mig utan musiken? Hur skulle jag annars lugna mig, så som jag kan lugnas av att sätta mig vid pianot, släppa tankarna och låta musiken formas som den vill? Hur skulle jag få utlopp för allt som trängs inombords om jag inte hade musiken som verktyg till att förstärka känslorna, stärka självförtroendet, eller framkalla tårarna?

Vad skulle jag göra just nu? Om jag inte för en stund sen, när allt kändes ledsamt och ensamt, kunnat plocka fram mp3n, lägga mig på sängen, och sätta på välbekanta låtar. Blunda, låta tonerna fylla kroppen, följa med i texten, ta in orden, känna musklerna slappna av. Andas. Bara sådär blev luften lättare att andas. Så länge jag får ha musiken klarar jag mig.

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

Ja hur?. Räddar mig gång på gång.

2012-04-02 @ 17:04:05
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback