Tankarna    Bilderna    Musiken

Okonstlat


Äkta och ärliga känslor och tankar.

Jag tycker det är sorgligt när behovet finns att dölja och maskera tankar, känslor och personlighet. Därmed inte sagt att jag är bättre själv. Inte alls.

Tänker att det inte är svårt att förstå att man mår dåligt och känner sig vilsen när samhället är Fake. När idealet är photoshoppad och sminkad till oigenkänlighet. När musiken är skapad helt i dator för att helt sakna äkta känsla.

När idealet är att se ut som och låta som en maskin, precis som alla andra, hur ska man då veta vem man egentligen är? Hur ska man finna modet att söka och finna sig själv? För jag känner mig så långt ifrån den människan man kan komma. Samtidigt som jag är så jävla rädd att sticka ut och vara fel.

Egentligen ville jag nog bara säga att jag tycker det är så fint när man trots allt får uppleva det äkta. Och att jag tror samhället skulle må bättre om alla slutade sminka sig och började lyssna mer på Dylan, typ. Fast ändå känna efter och välja själv liksom.

Kommentarer
Postat av: Mucklan

Uppskattar så mkt att ta del av dina tankar! Så kloka och tänkvärda. Håller verkligen med dig, ge oss mer äkthet! samhället borde uppmuntra oss att bli mer OSS som vi är skapta att vara istället för att vi ska foga oss och bli mer lika varandra. Heja dig<3

2012-05-03 @ 22:02:23
URL: http://blygamyran.wordpress.com
Postat av: hNNa

Förstår din poäng, men önskar lite att man kunde släppa tanken om att datorer (tex) inte skulle kunna stå för känsla. Så mycket har gått framåt sedan (älskade) Dylan och 60talet tex, teknologi osv. Idag används "opersonliga" ting så som datorer till att visa vem man är. Och Bra dessutom.

Sedan håller jag med om att sin egen vilja borde styra sin väg.

2012-05-04 @ 01:57:23
Postat av: Johanna

Hanna, håller med dig! Nu var det att jag kom över en spellista med den mest lystnade musiken just nu och kände att jag inte riktigt kan bli berörd när det mesta låter ungefär likadant och man tar bort det som ev. var unikt med rösten från början, och därmed ofta förlorar känslan för mig. Men visst går det också att skapa fantastiska, känslomässiga och unika saker med datorn! :)

2012-05-04 @ 06:58:05
URL: http://whatreallymatters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback